31 mars 2021

Nu blir det reklam:

Akademistallet meddelar att de säljer brunnen hästgödsel:

"Vi på akademistallet i Uppsala, kan erbjuda brunnet hästgödsel för den som vill köpa. För mer info kolla våran hemsida.

https://idrottonline.se/Upplands-VastmanlandsFRK-Ridsport/Nyheter/Nyheter/egenforsaljningavbrunnenhastgodsel

Om det skulle finnas intresse av att köpa en större mäng gödsel och man kan hämtar med öppen släpkärra kan vi hjälpa till med lastningen av gödslet med traktor. Vi har dock ingen möjlighet att erbjuda hemkörning."


Många har frågat om man kommer kunna beställa jord, gödsel och bark från GUSK som tidigare år. Jag har skrivit till dem och frågat, och upplyser församlingen via bloggen, facebook och anslagstavlan när jag får svar. 

Tidigare år har sista beställningsdag varit runt mitten / slutet av april och leverans runt den första helgen efter valborg ungefär. 

Vi har fått erbjudande från en odlingsentusiast att köpa pumpor och zucchini:

"Jonas heter jag och jag bor i Södra Ekhamn/Vassunda/knivsta.

Jag är en entusiastisk grönsaksodlare. Odlingssäsongen 2020 odlade jag
20+ olika sorters pumpa och squash. Vilket gav ett fantastiskt resultat.
Det tyckte jag var så kul att jag vill ge fler odlare  möjligheten att
ta del av detta.

Jag har därför inför kommande odlingssäsong 2021 satt ihop ett
odlingserbjudande där jag säljer förkultiverade plantor av speciellt
utvalda sorters zucchini (3 st sorter) samt pumpa (3 st sorter). Här
finns också möjlighet till en odlingsträff hemma hos mig med avslutande
lunch hos Näsets Gröna i slutet på maj.

Plantor och odlingsträff går att boka via Facebooksidan Upplandsodlarna.

Skulle detta vara intressant för Tunabergarnas Odlarförenings medlemmar
att ta del av?"

info@upplandsodlarna.se

https://www.facebook.com/Upplandsodlarna/

070-6411425




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar