28 april 2019

Många medlemmar har visat intresse för att köpa jord. Tyvärr missade vi ju (nästan) deadline för beställning via GUSK, och det var få medlemmar som hann beställa.
GUSKs priser är höga, 55-60 kr / påse. De levererar högkvalitativ jord från Rölunda.

Jag har idag undersökt möjligheterna att få leverans till området från K-rauta. De tillhandahåller jord från Hammenhögs.
Priset per påse kommer bli 35:- om vi köper 4 pall av deras produkter.

Planteringsjord 40 liter, Naturgödsel 40 liter, samt täckbark 40 liter.
Om det finns tillräckligt intresse kommer jag att lägga en beställning.
Jag kommer då beställa att beställa 2 pall jord (108 säckar) 1 pall gödsel (54 säckar) samt täckbark (54 säckar).

Gör så här:

Anmäl intresse via mail till Tunabergarnas@gmail.com  eller via kommentar i facebookgruppen.

Om intresset är tillräckligt stort för att ovanstående leverans skulle gå åt så gör jag en beställning.
Om intresset överstiger ovanstående så utökar jag beställningen.

Jag kommer lämna in beställning fredag 3 maj, och hoppas kunna ordna leverans innan helgen 10 maj.

Priset är ungefär självkostnadspris för att täcka kostnad för påse + leverans.

Förutsättningen för att detta blir av är om vi kommer upp i 4 pall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar